27 maj 2012

Intresseklubben

Litet paradis

Intresseklubben antecknar!
Jag har ett par bloggar som jag följer och läser näst intill varje dag och ibland reflekterar jag över att det det skrivs om är helt oväsentligt i alla fall för mig att veta. Och jag funderar på varför jag nyfiket återkommer till bloggarna dag efter dag. En del uppdaterar ofta och andra mer sällan och det handlar om det som inträffar i livet och som känns viktigt för stunden och då kan det handla om allt ifrån att någon hostar grönt slem till någon som installerar en ny myggdörr eller åkt på en söndagstur med familjen. Alla skriver vi om det som ligger oss närmast och vi som läser är bara nyfikna.

Jag skriver lite sporadiskt just nu och det för att det är så mycket annat som tar plats i min hjärna. Vi har tagit ett beslut idag som känns bra och som gör att vi är lugnare i både kropp och sinne bägge två. Det blev det bästa beslutet och allt faller på plats. För att skriva behöver jag lugn och ro och få filosofera över tankar som dyker upp, nu har det varit fullt med annat så därför ligger bloggandet lite åt sidan.
Å andra sidan så finns det inga som helst krav i mitt bloggande utan jag skriver när jag har lust helt enkelt.
Intressant att jag förklarar mig för mig själv, häpp!

Nu väntar en dag i Växjö med planering inför sommarens P2-sändningar och sen två dagar i Malmö på coachutbildningen, det ser jag fram emot.
Ser också fram emot att få ägna tid åt huset vi hyr och idag har K sett till att det finns vatten i huset och installerat en ny utedusch, lycka! Blir så många timmar som möjligt därute i sommar, ett litet paradis.
Plutt älskar dessutom att vara där och springa hejdlöst, gå på äventyr och slåss med vattenslangen.

Plutt poserar gärna. Så fin!
Sofia Andersson har tagit bilden

4 kommentarer:

  1. ...åå så idylliskt. Där må Medea trivas! Hon har blivit sååå stor!
    Vacker ÄR hon oxå!!!
    Det blir till att påta I jorden nu då?
    Själv har jag iordningställt en meditations plats "Solro" med solrosor, busk krasse o gula prästlragar, luktärtor. Utan för har jag en liten örtagård.
    Nu är det vedbacken som gäller fram till 5/6, då jag ska operera mitt knä. Rehab för hela slanten där efter.
    Ang. "trädet" såkommer vi det närmare för var dag som går. För att citera dej: det kommer när tiden är inne".
    När ska du sända I radion?

    Sommar häls. RM Gävle

    SvaraRadera
  2. Det där med myggdörr känner jag igen!!!:D

    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Det där med att läsa bloggar är intressant! Läser ganska många, och väldigt mycket av det är "nonsens", om jag får uttrycka mig så?! ;-)
    Men, jag har kommit på att det är nonsens jag VILL läsa, och bara för att det kan uppfattas som nonsens, är det inte det för den som skriver!

    Allt i vårt samhälle i dag är så pretentiöst och "märkvärdigt", och det är det så skönt att läsa om "ingenting".
    I filmen "Shadowlands" (som jag älskar), med Anthony Hopkins i huvudrollen, som författaren C S Lewis, säger någon: "Vi läser för att förstå att vi inte är ensamma". Bra sagt, och det är precis så jag känner när jag läser om väder, vind, matlagning, hämtning av barn på dagis och vad man tycker om det ena och det andra.

    Din blogg kära Lisa, läser jag med stor behållning!

    Kram Maggan

    SvaraRadera
  4. Din blogg är jag alltid nyfiken på
    Önskar att jag kunde uttrycka mej lika proffsigt som du;-)
    R-M Gävle

    SvaraRadera