7 april 2012

Före och efter



















Jag är en av många som har förändrat mitt utseende. Jag vet det för jag ser det och då ser andra det också. Hänger förstås en del på nätet och kollar in hur det går för andra och läser om hur var och en hanterar sin viktnedgång. Oftast finns det före- och efterbilder.
Jag vet att det bästa för mig är att enbart omge mig med det som gör att jag mår bra och då väljer jag bort en före-bild eftersom jag är övertygad om att den är till mer skada än nytta. Det var en tid då jag mådde sämre och där framför allt min hälsa var sämre och den kan jag helt klart avstå att bli påmind om varje gång jag öppnar min dator. Det räcker med att möjligen visa hur jag ser ut idag, mest för identifikation. Det ligger säkert ett stort mått av bekräftelsebehov i att visa bägge sortens bilder och det är helt ok om man vill ha det men jag avstår.
Bilderna kan ju också vara för att visa att det går att göra en förändring men frågan är vem jag vill visa det för egentligen? Det borde ju räcka med att jag ser det själv.
Jag är jag just idag och i morgon är jag i samma läge som idag och eftersom det som varit har varit så håller jag mig till hur jag ser ut idag. Det innebär också att jag lämnar ånger, besvikelser, skam, erfarenheter (misslyckanden) och allt vad de negativa känslorna drar med sig, bakom mig. Jag har upplevt det jag har men fortfarande så upplever jag det jag gör just nu och det är bara det som räknas och jag tar med mig erfarenheter om möjligen liknande situationer skulle uppstå igen. Allt för att göra bättre val.

Idag har jag också rensat min garderob för fjärde gången typ och förra gången bestämde jag mig för att ha kvar ett par jeans från när jag var som störst men idag så bestämde jag mig för att dom får gå till bättre behövande. Jag ger det enbart energi som jag behöver till annat. Jag har dock en grön tunika kvar och jag tvekade när jag hängde in den i garderoben, länge. Blir till att plocka undan den också bestämmer jag nu. Jag vill bara omge mig med saker som är vackra och som ger mig en boost när jag ser dem, inget annat.

Jag omger mig med bra och vackra saker i allt så mycket jag kan.

2 kommentarer:

  1. Skojigt att allt går bra m vikt -
    minskningen för Dej!
    Jag tror som du att bort m de gamla o ta fram de NYA energierna. Roligt att köpa nya kläder!!
    Snart är du väl uppe på hästryggen!! Du vet väl att din far kusin Maj-Britt har en son som har ridhästar I Eskilstuna,
    Gunnar Malmkäll.
    Många påsk pussar till Nosen
    r-m
    God fortsättning / r-m gävle

    SvaraRadera
  2. Fortfarande inspirerande :D

    SvaraRadera