2 oktober 2011

Skördetid




Helgen på landet har varit helt ljuvlig! Vädret känns som något helt annat än starten på oktober så jag njuter i fulla drag. Vi har klippt färdigt vår enorma syrénhäck och det med gemensamma såg- och häcksaxsansträningar. Har smort in armarna med Aloeveragel efter att har rispat mig ordentligt. Sen blev det fyr i tunnan och det är något speciellt med att elda. Jag har alltid dragits till eld så här får jag utlopp för min lycka över att elda. Vi fick låna lille Eskil också och det var ljuvligt att ha en vovve med där ute igen. Fina Cindy fick ju ett par månader i stugan och det känns gott att veta att det blir en vovve till vartefter som kan få njuta av landet tillsammans med oss.

Det är skördetider och ett visdomsord säger: "Den som sår sparsamt ska skörda sparsamt och den som sår rikligt ska skörda rikligt".
Det jag sår får jag skörda och det gäller så många områden i livet, ja, jag vill faktiskt säga alla områden.
När jag sår med samtalen och tankar om hur dåligt jag mår, hur dåligt jag har det och hur dåligt allting är så kommer jag att få tillbaka en dålig skörd. Dvs jag kommer att få rätt eftersom de bilder jag beskriver kommer att forma mitt liv.
Talar och sår jag god energi och positiva tankar så kommer jag att få skörda än mer än det jag ger ut. När jag berättar om de goda sakerna och upplevelserna jag har så blir jag rikligt belönad med ännu fler goda saker och jag kommer att få rätt eftersom som de bilder jag beskriver kommer att forma mitt liv.
Jag har sått frön i mitt liv och jag har skördat massor av livsfrukter och jag ger dem namn som erfarenheter och upplevelser.
Någon sa: "Döm aldrig dagen efter vad du skördat utan efter vad du sådde"
Det viktigaste är vad du har gjort. Vilka frön sådde du som kan skapa din morgondag? När jag skördar, antingen det som är gott eller mindre bra så betyder det att jag har sått. Ibland så kan ju skörden bli en annan än det jag tänkt mig och då får jag ställa mig frågan om jag sådde rätt sorts frön och om det var under de mest gynnsamma förutsättningarna.
Sår jag så kommer jag att skörda och jag vårdar min skörd med stor kärlek. Och varje gång jag skördar så fylls jag av stor tacksamhet och den som är tacksam har mycket att vara glad över.
Det jag sår idag ger skörd så att jag får nya frön att så att jag kan skörda igen och så går livets kretslopp: så och skörda, så och skörda.

Vad har du sått idag? Och vad vill du skörda i morgon?



""

1 kommentar: