31 oktober 2011

Annorlunda vardag


Jag slutar aldrig att vara tacksam och fascineras över att jag alltid landar i goda energier när jag möter nya människor. Här i Växjö har jag under fika- och lunchraster suttit med personer som jag känner är i samma energi som jag. Samtalen rör sig om inställning till livet och filosofin runt det. Jag får svara på frågor och jag är tacksam för frågorna och svarar med ett lugn större än jag någonsin haft.
Jag har också "pratat" med en kvinna som jag känt lite på avstånd ett par gånger och hon har totalt svängt i sin inställning till sin vardag och på ett par dagar har massor i hennes liv förändrats enbart tack vare hennes eget jobb med att vilja byta riktning i livet. Så härligt att se! Och sen återstår bara att få personen i fråga att inse att hon gör allt jobbet helt på egen hand.

Jag har annorlunda dagar mot vad jag brukar ha. Jobbar på en ny radiostation med ett nytt program, får katter introducerade i mitt liv, bor i ett litet hus, lagar mat så att jag får i mig den näring jag behöver och har ensamtid på kvällarna. Jag har sinnet och själen inställt på att det här är precis det jag ska vara i just nu vilket gör det lustfullt samtidigt som jag längtar efter min kärlek. Min kärlek som samtycker till att jag jobbar på annan ort den här veckan och enbart ger mig kärlek i det.
Min längtan är stor och jag är tacksam för att den finns där för den visar för mig om och om igen att jag älskar och jag vågar göra det fullt ut.

Allt mer sällan kommer känslan till mig att vilja stänga av känslor och inte våga satsa fullt ut och när dom någon gång dyker upp så säger jag dom högt och vi samtalar om dom. Fick häromdagen lära mig att de enda två rädslor vi är födda med är för oförutsedda ljud och för att falla och resten är inlärda rädslor. Jösses! Vad mycket tid, känslor och energi vi människor har lagt på rädslor till absolut ingen nytta!

Jag pratar ibland om känslan av att falla fritt och jag förstår nu att den känslan är större än någon annan eftersom vi är födda med rädslan för att falla. Att kunna falla fritt och vara trygg i det är ju då ett stort steg i friheten.
Friheten i att vara trygg.

En tanke och sanning, i min värld, som kommer till mig då och då är att vi är alltid ensamma och det gäller att bli sams med den känslan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar