22 oktober 2011

Gott liv




Oj, vilka fantastiska bevis jag får på att lagen om attraktion fungerar! Det är allt jag kan säga och jag önskar såå att fler vill leva efter och i den filosofin så att man får uppleva det allra godaste i livet.

Hösten visar sig från den bästa sidan med sol och vackra färger och jag njuter av klar luft, skimrande färger och sol. Fortfarande envisas jag med att gå utan strumpor och det är uppfriskande. Vi har en vacker årstid i hösten och vi har aldrig varit närmare nästa vår än just idag.

Jag ska åka till Växjö och jobba i två veckor. Jag ska få sända "Önska i P2" vilket gör mig glad eftersom jag får möjlighet att återigen njuta av den klassiska musiken. Det är ett par år sedan jag fick välja och sända ut klassisk musik så det ska enbart bli roligt. Har också fått låna ett hus i närheten av Växjö mot att jag ger två katter mat och det gör jag så gärna.



Apropå djur så har jag längtat väldigt mycket efter min nos de senaste dagarna och gråter en skvätt då och då. Det kommer säkert att komma lite då och då och när dom känslorna kommer så dyker det upp fler som handlar om separation. Allt är ok och känslorna får vara där och jag samtalar om dom med min kärlek.

Jag ser också att min längtan till att mer få syssla med terapeutiska och filosofiska samtal kommer närmare och närmare. Människor söker upp mig för att prata om sina situationer och jag får dela med mig av mina tankar. Det känns väldigt bra och jag vet att det enda jag kan göra är just att dela mina tankar och sen får personerna själva ta till sig det dom önskar och gå åt det håll de önskar.
Jag känner att jag är på rätt spår vilket också gör att att mitt bokskrivande rullar på bra och jag känner att min bok kommer att bli precis så bra som den ska.

Min kropp anpassar sig mer och mer till det nya livet och just nu är det kläder som är ett kärt "besvär". Är liksom mitt emellan och det gör mig lite frustrerad ända tills jag inser att det är så det får vara. Den insikten, varje gång den kommer, är oerhört befriande och jag välkomnar den. Jag är tacksam för att jag kan leva min livsfilosofi och att den numer är så naturlig för mig.

Den mening som jag fastnat för den här veckan kommer ifrån Dr Phil som sa till en kvinna: " -Du behöver förlåta honom för det han gjort för din egen skull... "

Jag förlåter dig för min skull.... precis så för att kunna gå vidare

1 kommentar:

  1. Tack för ett härligt, och som alltid positivt inlägg.
    Hoppas du får 2 fina veckor i Växjö!

    Kram Maggan

    SvaraRadera