26 oktober 2011

Generositet

Jag möts av stor generositet från alla håll när jag hittat till mitt temporära boende. Egentligen långt innan jag hittade hit för personen som ville låta mig bo här erbjöd sig stort när jag sökte en plats att mellanlanda på. Det blev en win-win-situation för flera parter; för mig, för personen som äger huset och för katterna.
Katterna är så fina, två vackra bröder, som gör lite som dom själva behagar. Jag som är hundmänniska har egentligen ingen aning om hur man "gör" med katter men dom får vara och kommer dom och vill ha gos så får dom. Och så vill dom ha mat! Jag trivs med dom och hoppas dom trivs med mig.


Huset jag får låna ligger nere vid vattnet och är ett fint litet hus, sådär lagom gammalt och jag har en övervakare i sovrummet, haha! Många djur blir det.



Jag blir så glad långt in i hjärtat när jag möter så mycket generositet och jag kan bara vara tacksam och "pay it forward". Jag får från ena hållet och ger tillbaka och till andra. Jag möter det privat och jag möter det på min tillfälliga arbetsplats.

En sak som slagit mig idag är att när jag möter nya personer utan att veta något som helst om deras yrkestitel eller rang så blir samtalen i samma energi och på samma nivå. Vi möts som två människor utan att mäta oss utifrån grader. Jag märker att dessa möten blir annorlunda och jag kommer människor närmare när vi bara är två människor som pratar med varandra. Egentligen skulle vi alla mötas utan att veta vad den andre personen gör. Jag vill bara veta vem personen är och utifrån det lära känna personen.

Det är också gott att återigen få njuta av den klassiska musiken i och med jobbet just nu. Jag skulle önska att alla människor fick hitta den klassiska musiken för det ger en extra dimension i livet, i alla fall i mitt liv.
Och det går utmärkt att "Önska i P2"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar