6 juli 2011

Ändra mig


Det är skönt att veta att jag kan ändra mig precis hur många gånger som helst och ingen kan hålla mig för något enda. Det kommer tankar till mig om saker som jag tidigare har hållit undan och avstått från att ta in och så plötsligt så dras mina tankar åt ett annat håll och det kommer indikationer från flera håll om att byta riktning. Jag är ju öppen för allt så jag gör det gärna. Har lärt mig med åren att titta på det som kommer upp från flera olika håll innan jag säger att den här vägen ska jag gå.
Jag börjar alltid gå på den inslagna vägen utan att tveka och öppnar dörrarna som kommer för att se vad som finns bakom och går alltid tillbaka till den inslagna vägen och vandrar oförtrutet framåt till nästa dörr.

Promenaden ger mig erfarenheter jag aldrig fått om jag avstått att gå och jag kan välja precis som jag vill och vad jag vill av det som visar sig bakom dörrarna. Jag avstår från att stanna för länge vid en dörr för jag vet att det kommer fler och jag vill hinna titta in bakom så många som möjligt, fler dörrar, mer erfarenheter.
Sen kan jag ta en paus och samla mina erfarenheter och dra runt dom i tankeverksamheten med enbart positiv inställning och det som ska stanna hos mig gör det och gör mig ännu mer målmedveten.

Jag säger att ingen har rätt att döma mina val allra minst jag själv och det är det viktigaste. Någon säger att man ska hålla fast vid det man en gång sagt och jag säger varför det?! Det händer ju saker med och för mig varje ny dag och jag ändras som människa konstant. Ingen människa är densamma idag som för en vecka sen, skulle kunna säga; ingen människa är densamma nu som för en stund sen. Nya tankar har passerat, ny information har äntrat hjärnan, nya idéer har fötts och t o m cellerna har bytts ut.
För mig känns det härligt att veta att jag hela tiden är i en förnyelseprocess och jag tar tacksamt emot alla dagar som kommer och är tacksam för dom som har varit. Ålder är enbart en siffra.

Vi säger; ny dag - nya möjligheter och jag säger; och i ständig förändring.

I ordet förändring finns ju att ändra sig.

Det finns inga hinder dvs om jag själv väljer det ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar