1 februari 2011

Insikter


Det tar tid att komma till insikt och det tar tid att komma till insikt om att jag tidigare trodde att jag hade insikt. Jag är oerhört glad för den insikten för det betyder att nu kan jag gå vidare och det tack vare kärleken i mitt liv.
Den perioden jag levde som singel, 2 1/2 år, så trodde jag att jag bearbetat allt som jag levt med i mitt tidigare förhållande och jag kände mig fri från allt som jag mått dåligt av. Jag fortsatte att tro det när jag träffade min kärlek och jag har trott det så länge vi har levt tillsammans nu.
Igår kom tankarna till mig att det är ju först nu, när jag har levt i ett nytt förhållande en tid som jag kan börja känna om jag verkligen släppt allt som jag trodde jag gjort mig av med och jag kan säga att jag har en del kvar. Det är ju först nu som jag är i samma situation, i ett förhållande, så att jag kan se hur jag reagerar känslomässigt. Det är först nu som mina små rädslor kommer krypande igen och det är först nu som jag kan ta tag i dom och komma till insikt.
Det är som att släppa flera ton med sten ifrån mina axlar och allt är ok med att saker kommer upp till ytan och det är inget farligt att säga dom för kärleken leder mig vidare. Den stora springande punkten är att duga till och slippa bli övergiven.

Jag har också insett att det är självklart att en kropp som under många år fått höra att den allt annat än duger, blir trött och sliten. Den energi jag har skickat och utsatt min kropp för under alla år har naturligtvis påverkat den och att ofta och varje dag skicka signalerna att "du borde förändras för att duga" är ju så mycket negativ energi. Det är som att stå rakt upp och ner, ha en brandspruta riktad mig och med några få minuters vila så är strålen av hårt, kraftfullt vatten riktad emot mig. Kroppen har svårt att värja sig och blir mörbultad, våt och sliten.
Jag undrar hur jag har kunnat behandla min kropp så men jag vet att jag har gjort det jag har trott varit rätt och jag kan ingenting ångra för det enda jag visste just då var det jag gjorde och det känns skönt att veta.

Min själ, mitt jag, mitt ego bor i min kropp och jag förstår idag att min kropp från och med nu behöver få ständigt positiva tankar och framför allt positiv energi. Jag tar hjälp av min själ och mitt jag för att ge min kropp vila och energi och jag och min kropp kommer att suga åt oss av alla dom ljuvliga ord som min kärlek ger mig. Brandslangens hårda vatten kommer att avta och jag kommer att bli översköljd av en skön, ljummen dusch och verkligen njuta av det.

Varenda cell i min kropp känner av den energi som kommer till den och som jag drar till den och återigen, det är självklart att den reagerar på det den upplever. Jag förstår också att det är viktigt att göra mig själv gott genom att ta hand om min kropp och att vara vacker både på in och utsidan. När min insida ser min utsida så flödare det av god energi och den energin sätter sig i min kropp, i cellerna.
Jag tycker om att vara vacker och jag vet att min energi, min kropp, känner av när jag är snäll mot den.
Jag går till frissan, jag tränar, jag äter bra mat, jag älskar, jag går till tandläkaren, jag vill köpa lite nya kläder för den kropp jag har just nu, och jag vill ge tillbaka den energi jag så länge undanhållit från min kropp.

Det är en ljuvlig känsla att ha kommit till insikt, den insikt jag så länge trott jag haft. Jag kan tacka mig själv för att jag äntligen vågar släppa in kärleken till mig själv och den som har gett mig möjligheten att kunna göra det helt naket och fullt ut är den ljuvliga, underbara, ärliga och enormt kärleksfulla kärlek jag nu får dela mitt liv med. Tack för hjälpen!

5 kommentarer:

  1. Din kropp är din ask som du förvarar ditt innre i & vem skulle slå in en vacker present i en ful ask, ingen & inte du heller, ditt vackra innre är förpackad i den finaste asken som kröns med en underbart vacker rosett ( ditt vackra ansikte ) // Kjelle

    SvaraRadera
  2. Denna kärleksfulla konversation mellan två som älskar, får mej att tänka på följande rader...

    "Gud, vi tackar dig för kärleken. Tack för att vi har varandra och har kärlek till varandra. Gud, hjälp oss behålla dina kärleksgåvor, lusten och aktningen, längtan och närheten"

    SvaraRadera
  3. yeah!
    insikter is the shit :)
    /Marit

    SvaraRadera
  4. Vem kan ha talat om att du inte duger. För mig är du något som jag skulle vilja vara.
    Fri självständig och har valfrihet att jobba med vad du vill samt att du har och får en massa energi som du ger tillbak samt har kärleken bredvid dig.
    Kan det bli bättre?
    Kram

    SvaraRadera
  5. Peter; helt rätt, NU har jag ett underbart liv och det är saker från tidigare liv som dyker upp och när dom gör det så blir jag ännu mer tacksam för vad jag har idag :-)

    När jag ser på dig så ser jag också frihet, självständighet, en massa energi som du får och har och som du delar med dig. Tror också att du har ett jobb du trivs med :-)

    Lisa

    SvaraRadera