16 februari 2011

Allt har sin tid


Det är skönt när sanningen att "allting har sin tid" landar så där mjukt och behagligt i kropp och själ. Man brukar tala om att det tar ett år för kropp och själ att ställa om när det blir stora förändringar i ens liv. Ett år av helger, födelsedagar, minnen, traditioner, vardag och fest. Ett år för kropp och själ att känna nya känslor vid gamla invanda tillfällen, känna nya känslor och acceptera dom och ta in dom och se dom som dom känslor som kommer att finnas där i framtiden. Dvs när jag nu är i den stora kärleken och tryggheten där jag vill vara. Dom känslorna vill jag gärna ha som följeslagare och ledstjärna resten av mitt liv.

Det finns undersökningar som säger att det tar ca 21 dagar att ändra ett mönster och det må vara så men sen ska det mönstret få fäste i kroppen och framför allt i psyket och att låta förändring ta ett år känns gott. Jag har ju hittills haft ett ganska kort tålamod när det gäller att förändra och jag känner att jag blir bättre och bättre på att låta den berömda tiden ha sin gång och i och med det kommer mer tålamod. Jag vill ju leva det bästa livet varje dag så därför känns det bra att kunna lägga tålamodet lite åt sidan och vara just i varje dag med full energi och fokus. Jag vet ju att saker och ting kommer när dom ska och framför allt så kommer dom när jag s l ä p p e r krampen runt det jag önskar.

I det läge jag är just nu så har jag tänkt mycket på att få till struktur i min vardag och när jag tittar på vad jag vill ha struktur på så ser jag att flera av bitarna har fallit på plats och det är färre bitar kvar att få till än dom som är på plats så jag är på god väg. Ett år har snart förflutit (för-flutit, ännu ett ord som växer och blir något annat när jag delar på det) och när det nya året börjar så vet jag precis hur det kommer att se ut och då är det dags för ännu fler första- och endagångsupplevelser :-)

Det är så skönt när saker och ting landar i mig. Jag kan prata om det länge och väl, talar alltid väl om saker och ting ;-), och sen ska det till det där lilla samtalet med en klok person för att min kropp och själ ska förstå och allt kommer på plats. Känns som en skön varm ström går genom kroppen och den lättar, blir fylld med energi, glädje och harmoni. En varm ström av kärlek och trygghet som fyller kroppen är ju så värdefullt.

Mitt leende i ansikte och ögon kommer från en själ som mår bättre och bättre ... :-)

1 kommentar:

  1. En innre & yttre skönhet i samspel med varandra
    hur vacker skall denna bli? dax att ta fram solglasögonen för nu finns det risk för bländning
    // Kjelle

    SvaraRadera