29 mars 2012

Jag gör som humlan


Ibland undrar jag över universums tålamod. Jösses, vad det får vänta på att jag ska se vilka beslut jag ska ta i mitt liv! Jag känner direkt när frustrationen gör sig påmind att jag får vinkar till både höger och vänster och dom blir tydligare och tydligare för att jag ju veeet att jag är på väg åt just det hållet även om det tar tid.
Tid i det här fallet handlar om tillit till det som rör sig i mitt inre. Känslan över att vilja byta miljö och jag skulle säga liv.
Jag går ju min coachutbildning och där sitter jag också som utövare och får ventilera mina tankar och jag har helt rätt plockat upp känslan av stor förändring på ett par av de sittningarna, vilket gör att mina tankar landar mer och mer, och framför allt landar mina känslor mer och mer i att det här är en rätt väg att gå.

Vi är en liten familj som drömmer om samma saker och drömmer kommer att slå in när den ska, det vet jag, och det känns som att vi verkligen vill det här. Det är bara några "hinder" som vi ska flytta på.
Vilka hinder förresten? Jag kallar det gärna istället för utmaningar, DET känns rätt.
Det gäller också att arbeta aktivt för att övervinna utmaningarna och när det är gjort, ja .... då! :-)

Jag vill leva mer tid med min man, min hund, min kärlek till naturen, djuren, havet, skrivandet, filosoferandet och friheten. Just nu känner jag mig lite instängd och det är jag själv som satt upp väggarna för den boxen. "Think outside the box" och jag skulle vilja säga "Think and DO outside the box", det är grejen.
Det finns bara nu, jag lever bara nu utan att veta när jag får flytta vidare. Jag påminner mig själv om det varje dag och det blir aldrig tjatigt med de tankarna, snarare tvärtom, de styrker mig att gå för det jag drömmer om.

Förnuft och verklighetsförankring säger någon. Jag säger gå för dina drömmar! Det handlar ingalunda om att ta ogenomtänkta beslut utan att våga tro på att det går! Andra före mig har lyckats och då kan jag också! Andra före mig har hoppat och landat på fötterna och då kan jag också det! Andra före mig har bestämt sig för att byta liv med framgång och då kan jag också det!
Allt som någon gjort före mig kan jag också göra, allt! Det är en häftig och cool insikt och visshet!

Det som står i centrum nu är goda och utvecklande samtal om att hoppa.

Och jag gör som humlan; flyger fast andra säger att det är omöjligt för henne

3 kommentarer:

  1. Tycker också att utmaning låter och är bättre ord än hinder. Undrar ibland om en del av mina utmaningar är såna som jag inte vill släppa riktigt. Flyg vackra humla, jag följer med!
    Kram!
    Mariann L

    SvaraRadera
  2. Fast det där om humlan lär inte stämma. Det var en felberäkning sägs det. Fast det är en fin story om möjligheter.

    SvaraRadera
  3. Spännande! Det är fler som vill flyga med ;) Men vänta lilla humla tills det blir lite varmare för vi måste hitta blommor som vi kan landa på.

    SvaraRadera