25 mars 2012

Pensionär



Det blir lite sporadiskt på bloggen just nu och det beror på vårt lilla yrväder, hon får all min tid och energi. Just nu är vi nere hos pappa i Skåne och har "skolat in" henne i två dagar eftersom jag ska på utbildning måndag-tisdag och då blir pappa nosvakt. Ska bli intressant att se hur det går. Vi tror alla att det kommer att funka och det enda är att ge henne alternativ att bita i när hon får sina jag-är-så-envis-och-fortsätter-att-bita-i-händerna-trots-att-jag-blivit-åthutad-hundra-gånger.
Samtidigt är hon en fantastiskt liten tjej med huvudet på skaft och en järnvilja. Me like!


Pappa bor precis vid havet, en strandtomt, med 15 meter till havet och det har varit en gudomligt härlig dag. Solen har visat sig från sin bästa sida, fåglar av alla de slag har gjort sig hörda som t ex svanarna vars vingslag har ett väldigt speciellt ljud när den stora vita fågeln lämnar vattenytan och lyfter mot oanade höjder. Jag har idag sagt två gånger att jag skulle vilja vara pensionär. Tänk att få vara en frisk pensionär och kunna njuta av varenda minut på dagen då jag kan välja precis vad jag själv vill göra. I nästa stund tänker jag; varför vänta tills jag blir pensionär, det är NU jag lever och vem vet om jag nånsin ens blir pensionär?!
Jag och min kärlek pratar, med väldigt högt i tak, om vår dröm att flytta till en gård på Öland och vi tittar lite smått på bostadsmöjligheter och tänker högt och länge om olika jobbalternativ. Jag vet, med bestämd känsla, att något är på gång och det får, som vanligt, bli när det blir och jag ser med spänning fram emot att se vad det blir. Universum är outgrundligt och vet vad jag önska och drömmer om och återigen bestämmer jag mig för att luta mig tillbaka i den drömmen och strunt i hur saker kommer till mig. Jag kan mycket väl tänka mig att "byta liv". Jag har bott i samma stad i 25 (!) år nu och har fått göra precis allt jag har önskat i mitt fantastiska arbetsliv och mina ambitioner och karriärsönskningar är få numer och jag längtar efter andra saker.
Jag har några önskningar kvar att genomföra och en av dom kommer att bli verklighet i höst och jag har redan sett att det är meningen att jag ska göra det nu.
Tror också att min coachutbildning kommer att ge mig något även om jag just nu är öppen som en bok när det gäller hur den ska användas och återigen, jag struntar i hur och låter det komma till mig. Jag vet att jag kommer att få användning av utbildningen på bästa sätt både för mig själv och andra.
Min bok kommer också att göra skillnad och jag vet också att jag kommer att fortsätta jobba med radio och säkerligen musikbiten på det ena eller andra sättet.


Blomsterprakt på Teneriffa. En blomma som släppt sina frön blir till en blomma som släpper sina frön som blir till en blomma.

Jag är så enormt tacksam för det liv jag har idag och allt det jag får uppleva både genom mitt filosofiska tänkande, jobb, privatliv och i förändringar. Alla pusselbitar läggs på plats och det finns några kvar att lägga dit innan jag flyttar till en annan dimension. Livet är underbart och dom frågor jag har ser jag klara möjligheter i att få svar på vilket är mycket tillfredsställande. En fråga som aldrig besvaras växer, gror, blir vildvuxen och tar över sinnet. En fråga som får svar, växer till något vackert och klargörande och fröar av sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar