15 mars 2012

Många resmil






Det händer så många fina saker just nu och jag följer bara med och låter det vara gott och härligt.
Vår vecka på Teneriffa blev precis så bra som vi önskade och det vi gjorde var att bara vara; solade, badade, åt fantastiskt god mat, promenerade, cyklade, samtalade, läste och sov gott och mycket. 7 dagar av skön vila för oss bägge. Det är så härligt att få vara med min kärlek hela tiden och känna att vi verkligen bara vill vara med varandra och vi har det bara bäst. Så tacksam!
Vi planerar redan för nästa resa och den får gå till Grekland.

Coach = vagn = att flytta(s) från ett ställe till ett annat. Göra en resa.

Idag har jag också börjat min coachutbildning och intrycken är många. Det är fascinerande att träffa 17 helt främmande människor som samlats för att lära sig om samma sak helt utifrån olika bakgrunder. Jag lyssnar, tänker, studerar, funderar, provar och gör små analyser av det som sägs i rummet.
Den största grejen för mig idag är att jag verkligen inser att jag tycker det är helt ointressant att prata och berätta om mig själv. Vi sätts ju i coachsituationer vilket innebär att jag också blir coachad, vilket betyder att jag behöver ha ett ämne att ta upp och då handlar det ju helt naturligt om mig själv. Ingen lätt uppgift känns det som, vad ska jag prata om? Vad vill jag dela med mig av? Vad finns att berätta om mig själv? Vad vill jag "reda ut" och bli coachad i?
Har kommit på att just det ämnet får bli ett av mina coachämnen; varför avstår jag helst att berätta om mig själv och mitt? Riktigt nyfiken på om jag kan bli coachad till att hitta till svaret.
Frågorna är min grej precis som lyssnandet.
Vi tar oss igenom coachingens 11 rubriker och jag lär mig något nytt för varje nytt moment och funderar också på var mina fallgropar finns.
Ska också hitta två utövare att prova mina nya kunskaper på, oerhört spännande!

Det blir många resorl den här veckan och nästa; Teneriffa t o r, Norrköping- Jönköping- Höganäs-Malmö, t o r, Norrköping-Västerås-Stockholm- Norrköping och så Norrköping-Jönköping t o r och återigen Norrköping- Jönköping- Höganäs-Malmö, t o r. Många mil blir det i min lilla fina bil.


På lördag så kommer hon till oss, vår lilla prinsessa Medea. Oj, vad vi längtar och det känns lite pirrigt att få hem en liten levande varelse som är totalt beroende av oss, som vi ska få älska och prägla till att bli vår nya familjemedlem. Nos!

2 kommentarer:

  1. Kul att du är tillbaka - har saknat dina härliga blogginlägg!

    Kram Maggan

    SvaraRadera
  2. Tack, Maggan! Ja, det har varit mycket resande ett tag men nu blir det hemma åtminstone en vecka ;-)

    SvaraRadera