8 oktober 2010

En kärleksförklaring...




Det är fredagen den 8 oktober 2010 och jag har tagit ännu ett kliv i mitt ljuvliga liv och växlat förlovningsring med min kärlek... :-)
En helt underbar dag på det karga Öland där sommaren hängt sig kvar i den lite bistra vinden. Dofterna, känslorna, bilderna, orden, energin, maten och närheten allt tillsammans har gett mig en av dom bästa dagarna i mitt liv och jag är så tacksam...

Jag känner, tror och t o m vet att den här helgen på flera sätt är ett avstamp inför min framtid och jag älskar när förändringarnas vindar blåser och jag får ställa mig med vinden mot ryggen och låta mig bäras av dom krafter som för mig framåt, följa med och falla fritt.... Närhelst jag önskar kan jag vända mig om, sluta mina ögon och känna den friska, nya, livgivande vinden i ansiktet, sträcka ut mina armar och låta vinden fylla mina lungor.

Jag är helt säker på att jag vill följa med dit det är ämnat att jag ska gå... jag har önskat och nu har jag äntligen hittat rätt skor att gå i och vägen är tydligare än den nånsin tidigare varit... Jag går i tro....

And mind me with each step I am more certain
Everything will turn out fine
I have confidence the world can all be mine
They'll have to agree I have confidence in me

I have confidence in sunshine
I have confidence in rain
I have confidence that spring will come again
Besides which you see I have confidence in me

Strength doesn't lie in numbers
Strength doesn't lie in wealth
Strength lies in nights of peaceful slumbers
When you wake up -- Wake Up!

It tells me all I trust I lead my heart to
All I trust becomes my own
I have confidence in confidence alone

(Ur "Sound of Music")

6 kommentarer:

  1. Oj vad härligt Lisa! Tänk om jag läst bloggen lite tidigare, nu skäms jag att jag som ett svart litet moln kom och klottrade ner den finaste dagen i ditt liv...Förlåt! Och massor med kramar och hopp om att ni ALLTiD kommer att känna precis så som ni gör idag! Var rädda om varandra och kärleken ;-) / Maria Wahl

    SvaraRadera
  2. Ett stort och varmt grattis till er båda. Ljus och kärlek i massor till två människor som manifesterar kärleken!
    Som den dyrbaraste skatt ska ni vårda den i all evighet.

    Varmaste kramen från Maggan :-)

    SvaraRadera
  3. Kärlek är underbart! :)
    Stort GRATTIS från fru Larsson Tiri!

    SvaraRadera
  4. Ni är så fina tillsammans <3

    SvaraRadera
  5. Underbart! Grattis till er båda! Kram!

    SvaraRadera
  6. Jättegrattis!! Kram Annis

    SvaraRadera