10 oktober 2010

10-10-10


10-10-10.... Det sägs att sådana datum är magiska på flera olika sätt... Universum öppnar nya dörrar, energierna strömmar fritt och dom som valt att leva sina liv med vidöppna sinnen och hjärtan får uppleva att något pockar på i deras inre ännu mer än andra dagar.... Jag är en av dom och jag är nyfiken och lite otålig....

Sitter i en soffa vid ett stort fönster i ett ljuvligt hus på det vackra Öland och tittar ut över det dimmiga landskapet. Solen gör allt för att tränga igenom och förskjuta dimman och den lyckas och skickar sina varma strålar mot det trädet som skiftar i dom allra vackraste höstfärger. Så har vill jag bo, i den här miljön vill tillbringa resten av mitt jordeliv, i det här ljuset vill jag ta emot ännu mer energi och i den här luften vill jag andas. Den starka fågelsången som jag får uppleva varje morgon, när jag sovit med fönstret öppet i mitten av oktober, vill jag fortsätta att vakna till. Den krispiga luften som strömmar emot mig när jag öppnar dörren och sätter fötterna på en fuktig trappa. Naturens helt fantastiska skådespel, som den bjuder på helt gratis varje dag, vill jag alltid ha på näthinnan. Doften ifrån havet och känslan av att vara helt fri och ha himlen öppen ovanför mig, ett tak utan gräns, vilken euforisk känsla. Här har jag funnit lugnet och friden. Vad mer behövs än att leva i kärlek och nära naturen och djuren?

Den här helgen har varit magisk på många sätt och jag tar med mig alla ljuvliga känslor av kärlek och natur till vårt hem i stan.
Det har varit inspiration att verkligen vilja gå för det som hjärtat talar och uppmanar till. Jag upplever hela tiden små och stora fingervisningar ifrån universum och numer lever jag lagen om attraktion vilket också gör att jag känner mig lugn i den här lilla otåligheten som tagit plats i mitt inre. Jag har saker att uträtta och dom ska jag varsamt och med tacksamhet ta mig an, även dom uppgifter jag tog till mig innan jag kom till den insikt där jag är idag, och ödmjukt lyssna till vad mitt inre säger.

10-10-10... Jag ser verkligen fram emot dom förändringar som är på ingående inom snar framtid, vill nog faktiskt säga NU, och jag/vi har laddat för dom den här helgen och det är ingen slump att vi valde att förlovat oss just nu. En liggande 8a är en evighetssymbol och dagens datum öppnar upp våra energier och vi nosar på en annan dimension...

2 kommentarer:

  1. Åh Lisa! Grattis till kärleken och förlovningen - av hela mitt hjärta.

    Förhoppningsvis kommer jag (snart) att hänga med dig i alla positiva tankar och nå en bit på den väg du nått så långt på. Finns det dessutom en trevlig man på vägen så vore det ju ännu trevligare :)

    PS. Saknar dig i Karlavagnen. Kom snart tillbaka.

    SvaraRadera
  2. Vad spännande det låter - ser fram emot att följa dig på din väg. Go for it girl!

    SvaraRadera