22 november 2012

Uppfylla en dröm



I kväll är det dags; jag ska få leva ännu en av mina drömmar, eller snarare avsluta den drömmen. Vi är framme vid konsert och jobbet fram hit har verkligen varit att få leva min dröm.  Nu avslutar jag den här drömmen med att göra tre fantastiska konserter. När jag har pratat om det här projektet, en konsertversion av Children of Eden, Sverigepremiär, så har jag varje gång framhållit att det är en 20 år gammal dröm som nu går i uppfyllelse. 

Att uppfylla en dröm, vad blir den då, verklighet? En dröm är ju något som pågår när vi sover, något som sägs tala om vad vår verklighet egentligen vill säga oss. Det brukar ju kännas så oerhört verkligt i drömmen ända tills jag vaknar och jag funderar ibland på vad det egentligen är som är dröm och vad är verklighet. Är det verklighet bara för att jag ser? När jag blundar så kan jag ju skapa mig gränslösa möjligheter och vad säger att det är när jag tittar som är min verklighet? Det skulle lika gärna kunna vara när jag blundar. Då kan jag göra precis vad jag vill och inget är omöjligt. Så frågan är nu då om det är en dröm eller en verklighet jag upplever för  i n g e n t i n g är omöjligt, a l l t är möjligt och jag har än en gång bevisat det för mig själv med den här produktionen. Jag har glädjen, glöden, kärleken till musiken och stor tillit att det kommer att fungera perfekt och jag plockat ut rätt personer att medverka. 
En dröm eller verklighet? 

Vi bygger mycket av våra liv på drömmar, små som stora, och vi lever för att förverkliga dom. Allt från att längta efter en speciell maträtt och se till att få den på ena eller andra sättet, eller till att få till en Sverigepremiär av en musikal. Undrar hur det skulle vara att leva utan drömmar? Och att ha en dröm i stort sett hela livet och aldrig våga ta klivet och gör allt för att förverkliga den. Tänk att ligga där på dödsbädden och tänka; min dröm gick aldrig i uppfyllelse. Men när jag säger det så får jag egentligen tänka: Jag gick aldrig för min dröm, jag lät den enbart förbli en dröm, jag vågade aldrig ta steget. 

Det roliga med att förverkliga drömmar är att det föder nya drömmar och gamla ploppar upp och pockar på uppmärksamhet och det för att kropp, själ och hjärta vet att jag KAN bara jag VILL.
Jag ser fram emot att få veta vilken av alla mina drömmar som ska förverkligas härnäst. 

1 kommentar:

  1. Tur för oss andra att du uppfyllde din dröm. Konserten var en fantastisk upplevelse!

    SvaraRadera