13 juli 2012

I gott bevar

Själen och en bit av hjärtat får bo på en säker plats ett tag
Det mjuka läggs i det hårda för att det sköra ska få vila 

Det händer då och då att en person intar en plats i mitt sinne och hjärta och liksom flyttar in hos mig. När det blir i längre perioder så vet jag att det är för att personen behöver mina goda tankar och min ljusa energi. Jag blir bättre på att höra av mig till personen och jag får en stark längtan att träffa personen så jag ser till att göra det.
Det är oftast så att jag umgås ganska lite med personen som "flyttat in" i alla fall i verkligheten men i ande och sinne blir det oftare. Personen ifråga behöver lite extra kraft
Människor runt omkring mig som mår bra skickar jag sporadiska tankar och energi och det just för att jag vet att dom mår bra. God energi hittar god energi och blir glad för det, tankar lite och är tillfreds.
Stannar dom mer frekvent så behöver jag svara med att vara där om så bara i energin och tanken.

Min väninna berättar följande för mig; Min lilla själ ligger nerpackad i en tändsticksask med bomull i botten och får kanske inte komma ut så mycket som hon borde, men åtminstone är hon inte i vägen hela tiden. När vi väl är på plats ska jag packa upp henne och låta henne vara ute i solen, på stranden och i gräset, kanske kan hon då i sinom tid växa sig starkare och bli "normal" igen. 
Jag blir rörd av det hon skriver. Vilken fin bild hon ger av hur hon räddar sin själ. Hon är öppen och ärlig med sig själv och vet hur att överleva eller snarare leva vidare och det finns en plan för hur hon ska må bättre.

Jag vet att hon klarar sig själv och hon får "bo hos mig" precis så länge som det behövs. Jag tar ingen hyra. Jag går på min magkänsla, fortsätter att skicka god och varm energi. Vet också att vi har mycket att samtala om och det kommer vi att göra en dag, det vet jag, och det blir precis när det ska.

Din själ är i gott bevar. 

2 kommentarer:

  1. Ja du Lisa....?!
    Ha en riktig go söndag m dina 2 HJÄRTAN på landet.

    RM Gävle (Gnarp)

    SvaraRadera
  2. Är tacksam att du öppnar ditt sinne!

    Kramizar...

    SvaraRadera