9 juli 2012

Fin vardag

Det blir lite sporadiskt med bloggandet nu ett tag och det är ju som vanligt, jag skriver när jag vill skriva. Finns så många härliga saker att göra, känna och uppleva under långa sommardagar och kvällar och dator och TV får damma igen lite utan minsta dåligt samvete. Uppdateringar kommer och går och dagarna likaså oavsett om jag hänger vid datorn eller ser det senaste programmet.
Fantastiskt skönt vad lätt det är att byta fokus och njuta av det.

Medea filosoferar på morgonkvisten
Det har varit två veckor av rutiner efter jobbets tider och nu blir det till att ändra dom för nu är det andra dygnstider som gäller. Tar två-tre dagar att hitta det nya och då ska också rutinen att sova på landet in emellanåt. Vi börjar få till ett riktigt hem på landet vilket är så skönt för då är det bara att sova därute om vi vill utan att behöva tänka på att ta med grejer ut och komma ihåg att ta in nästa dag. Precis så önskar jag ha det och där är vi vilken dag som helst.
Att kunna njuta av landet så många dagar som möjligt.

Naturen gör sitt när jag gör mitt i bästa samarbete
Allt går lite långsammare där, jag gör andra prioriteringar, jag gör egentligen bara saker som jag tycker om att göra, jag tar hand om mig själv på ett annat, enklare sätt och kan verkligen bara vara. Det ger mig ro att hitta lugnet i kroppen och mina funderingar om vad, hur, vad, varför och när i livet har friare spelrum än någon annanstans.

Min änglafjäril till vän ringde igår. Hon ringer alltid när hon ska och hon trycker alltid på dom rätta knapparna hos mig så att jag "hittar hem" där jag ska vara. Det är fantastiskt med denna energi som vi sätter oss i när vi samtalar. Allt blir enkelt och frågor får svar och samtalen avslutas alltid precis när dom ska och det är en enorm trygghet. Det är länge sen jag kände att jag ville prata mer eller längre med henne, det är helt enkelt perfekt.

Perfekt är det också att någon annan fick halvtidstjänsten jag sökte. Det känns helt rätt. Jag är flera erfarenheter rikare och jag vet att det är helt rätt att jag går vidare i mitt frilansande utan att "sitta fast" någonstans. Jag har ju en känsla för vad hösten ska innehålla och jag kommer än mer att lyssna på min inre röst och göra det jag vill.


1 kommentar:

  1. Tack för din blogg, Lisa!
    Vad fint ni har det på landet, Medea ser ut över vyerna och fiolosoferar? Lik Matte?

    Hur många varv har det vackra kärrhjulet gjort tro?!

    Ja mobilen o vattkannan får "damma inne" ett tag!

    Det är allt gott att ha "2 uppsättningar" av ALLT. Jag har min etta i Gävle o ettan på landet. Har pendlat i 8 år nu.

    Idag ska jag till Sundsvall och besikta min veteranare. Nervöst som f-a-n!!! Ska sedan ner till Sandviken å fira lillebror som fyller 50 år!!!!!
    För 45 år sedan köpte jag o Farmor en drake m Musse Pigg på. Det var en ljuvlig sommar på Aspö!
    Det blir ingen drake nu:-)

    Änglafjärilar är BRA!!

    RM Gävle

    SvaraRadera