24 januari 2012

Hål



Jag fick en bild av en god vän som berättade att dom saker som vi samlar på oss och som känns lite obekväma blir som hål i båtskrovet, några små och några stora. Jag har "fyllt igen" ett par hål idag och det fick mig att fundera på om det finns olika storlekar på hål i det här fallet eller om det helt enkelt bara är just hål. Något som jag drar mig för att göra har ju samma känsla oavsett vad det rör sig om. Visst, det kan kännas knöligare att ta tag i vissa saker men känslan efteråt är samma befriande och sköna känsla.

Och vad är ett hål??
En bit som inte finns i någonting?
Ett hål är inget hål förrän vi fyller igen det?
Ett hål är ett hål tills vi fyller igen det?
Ett hål är ingenting med någonting runtomkring. Frågan är ju då om hål överhuvudtaget finns?
Kan jag se något i ett hål, jag jag ens titta in i det?

Eftersom allt är energi och allt består av samma beståndsdelar, är allting då ett hål?
Hål är visst det värsta universum vet. Det ruckar tydligen på balansen.
Jag får sätta mig in i thermodynamiken för att förstå vad det är som är frustrerande för universum vad det gäller hål. Jag har ett "hål i huvudet" vad det gäller den lagen än så länge.

Om ett hål inte existerar, existerar annat som jag inte kan se med mina ögon? Kärlek, känslor, ljud...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar