22 september 2011

Push forward


Livet är lite förändrat mot hur det har varit tidigare. Nu går mycket av tiden åt till att se till att få i mig näring och det går bättre och bättre och det behövs fokusering och planering. Är fascinerad över hur snabbt kroppen återhämtar sig efter en stor operation och jag mår hur bra som helst en dryg vecka efter ingreppet. Vår kropp är verkligen världens första och största underverk!

En livsförändring innebär att tankarna på annat som finns i mitt liv snurrar och jag funderar lite över framtid. jag är ju så priviligierad att kunna göra vad jag vill i mitt frilansande liv och det gör också att jag kan byta uppgifter och fortsätta göra det jag vill, fantastiskt!
Ibland tänker jag att jag skulle vilja ägna mig åt välgörenhetsarbete på något sätt och det är ju bara att se till att få till. Hjälpa till i ett soppkök eller liknande. Samtidigt som jag gärna vill utveckla min coachsida och förmodligen dra igång en egen kör, dom tankarna har legat länge och grott. Känns som att det är dags nu. Jag har alla möjligheter.
Min bok väntar också på att bli färdigskriven. Kanske är det också dags att flytta. Ingen större flytt men byta boende bara.
Och så kommer vi att välkomna en liten valp till vartefter, när det är dags.
Jag känner mig så befriad i att kunna känna att det är helt ok att släppa på det som jag har sysslat med hela livet och det spelar ingen roll vad jag väljer att fortsätta med eftersom det är jag som bestämmer över mitt liv och jag vill göra det som jag mår bäst av och som jag tycker bäst om.
Jag har åstadkommit massor, om det nu finns något värde i det, och jag kommer att fortsätta att göra massor av saker, saker jag tycker om.

Tänker ibland på människor som totalt vänder sina liv, säljer allt dom har och flyttar till ett annat land med tomma händer och inget socialt nätverk och börjar med något nytt. Dom jag har hört om har ju enbart goda erfarenheter oavsett hur det har gått s a s. Erfarenheten att släppa all trygghet och göra något man längtat efter eller bara nyttja sin äventyrslusta har gett massor.
Jag har också de tankarna emellanåt och det är lite kittlande. Kan ju räcka med att välja att flytta till en gård och börja föda upp höns :-)
I vilket fall som helst är tanken kittlande.
Å andra sidan så kan "begäret" eller snarare önskan om förändring räcka med att köpa ett nytt badrumsskåp, byta bil eller möblera om.

Det känns gott att veta att dom ord jag ibland släpper iväg i detta universum landar hos människor och orden får nya vingar i andras medvetande och flyger vidare. Jag känner så starkt att den livsfilosofi jag valt är den bästa för mig och det enda jag kan göra är att leva efter den och på så sätt skicka orden vidare. En dag kommer mina ord att få landa hos fler människor, det är det enda jag vet. Jag vet det bara och sen hur dom gör det är, som vanligt, helt oväsentligt.

"Push forward, stay focused, it's just a matter of time" är orden för mig den här veckan.

2 kommentarer:

  1. Det är härligt att läsa om alla dina framtidstankar - det kan hända vad som helst, känns det som!
    Vad du än gör blir det bra och jag ser fram emot vad det blir.
    Egen kör? Det låter ju kanon!!

    Ha det bäst.

    Kram Maggan

    SvaraRadera