11 september 2011

Kretsande tankar...


Det är dan före dan och den här veckan har varit väldigt omtumlande. Jag har befunnit mig i någon sorts vakuum där mina egna tankar och känslor har levt om. Sorgen efter Cindy kommer med ojämna mellanrum och minst när jag anar det känns det som. Mina funderingar över det som händer i morgon har tagit stor plats och min koncentration på annat har varit låg. Dom gånger jag har jobbat i veckan har det gått bra och jag ser och förstår att fokusbyte (som att det vore en nyhet...) är det allra bästa. Göra saker som för tankarna åt ett annat håll för det går enbart att tänka på en sak i taget.
Det är ju föga konstigt att vi människor ibland blir helt slut och trötta i huvudet med tanke på alla fokusbyten vi behöver göra dagligen och dessutom under press. Tror det kallas "stress"...

Just nu känns mitt kommande liv lite som ett oskrivet blad och det är enbart spännande. Mina "vill" kommer att utkristallisera sig när jag fått ordning på mitt sista stora h u r i livet och jag kommer att hitta lusten, kreativiteten och energin till det som ska bli framöver. Jag har min bok att skriva, en föreställning att planera som förhoppningsvis går av stapeln till våren, ett par julkonserter och några radioidéer. Kanske dags att erbjuda stadens befolkning några sångkurser också? Jag får se lite.
Veckan som kommer blir det inget jobb alls och det känns rätt och riktigt och sen e n d a g i t a g e t.

Så småningom blir det nog en till liten vovve. Tror knappast att Cindy misstycker... :-)

1 kommentar:

  1. Klart Cindy vill att matte ska må bra!
    Jeanette berättade härom dan att hon "sett" dig å Kjell med en rottisvalp...*fniss*

    Kram Piga

    SvaraRadera