24 maj 2011

Tveksamheter

Ibland försätter jag mig i situationer som gör att jag blir tveksam. Det är ingen vanlig känsla hos mig för jag brukar alltid veta exakt vad jag vill och åt vilket håll jag vill gå. Dom där gångerna när jag väger för och nackdelar med och mot varandra så tar det en massa energi och jag vet, av tidigare erfarenhet, att den känslan jag skickar ut får jag tillbaka.
Tveksamhet - inget beslut ... När jag väl har bestämt mig så blir beslutet till det allra bästa så därför undrar jag varför jag hamnar i tveksamhetsdiket?
Är det för att jag ska höja blicken och se något som jag tidigare missat. Är det för att verkligen leta igenom alla mina små gömmor av tveksamheter för att just få till det allra bästa. Är det för att se att jag alltid kan göra ett val. Är det för att något annat bättre ska få ta plats och behöver lite tid på sig? Är det för att jag ska kliva utanför mitt vortex och sen känna att jag ska tillbaka omedelbart? Är det för att jag fortfarande är hungrig på livet och nyfiken på vad nya upplevelser kan ge mig?

Den här gången tänker jag ställa frågorna och komma med ett förslag och förbehåll och om/när det accepteras så vet jag att det är rätt :-)
Så enkelt är det att bli av med tveksamheten och istället känna beslutsamhet. Två ord med samma slut -samhet... och jag byter runt lite och får till ett nytt ord: tvekbeslut :-)

Det är kul med ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar