8 maj 2011

Återigen tacksam


Jag har så mycket att vara tacksam över och jag tackar varje dag flera gånger om dagen. Det blir en överväldigande känsla när tacksamheten fyller mitt hjärta och jag behöver ta ett djupt andetag och säga det högt annars är risken att jag sprängs. Om nu sprängkänslan kan vara något positivt och det blir den ju i det här fallet.

Ju mer jag håller mig i mitt vortex (länge sen jag använde ordet) så blir jag mer och mer fylld av tacksamhet och det blir som en självklarhet att jag hela tiden har ett flow. Jag mår bra och får uppleva goda saker och händelser och därför så stannar jag i den goda känslan.
Får höra kommentarer att; du har väl inga motgångar! Du har väl allt förspänt och ingen olycka i ditt liv! Jag svarar sällan på dom påståendena med ord men jag tänker; just nu, just idag, just här så har jag det hur bra som helst.

Jag tror och känner stenhårt att den goda kraften bor i mig och det för att jag bjudit in den och jag önskar att den ska stanna så länge jag är på den här jorden i den här kroppen. Jag fortsätter att se det bästa i varje situation som kommer till mig oavsett vad det gäller. Det är det enda som gäller, i alla fall för mig.

Tacksamheten över både mitt ljuvliga privatliv och mitt underbara yrkesliv är stor och jag ser på andra runtomkring mig och ser deras val och dom som är mig närmast har också valt in det goda som ledstjärna och det märks på hur deras liv gestaltar sig.
Det finns inget hokus pokus med att ha ett positivt tänkande, att sätta sig själv i första rummet och tro att det jag drar till mig är min verklighet och att jag kan styra mitt liv. Det är en verklighet, min verklighet.

Jag ligger på gräset med min fina gamla vovve bredvid mig och solen lyser från en nästintill molnfri himmel. Björkarna är så där ljust, saftigt gröna och har fullkomligt exploderat ifrån att ha haft musöron till välutvecklade vackra blad. Vinden får leka fritt i lövverket och ännu en gång har naturen gjort sitt och låtit sin cykel ha sin gång. Det är ett ögonblick av nu, av det enda som finns.
Jag fortsätter att vara helt lugn i det som är mitt liv och jag har det allra bästa av alla världar just nu och här tänker jag förbli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar