4 april 2013

Lever ännu en dröm

Här står jag och duger! 
Tänker tillbaka och inser att jag just nu återigen lever en av mina drömmar; jag föreläser utifrån min bok. Det är en fantastisk känsla och jag njuter av varje minut när jag får göra det. Min bok får nya vingar och flyger åt alla möjliga håll och det är alltid lite läskigt att sälja iväg en bok för det är ju en bit av mig som går iväg och det är också en underbar känsla. Tacksamhet!

Den här fanns i Ingers vackra hem som hon döpt till Villa Harmoni

Jag blir glad när jag märker att det jag vill och önskar slår in vilket också bekräftar att jag lever som jag lär. Jag har också, helt utan att ha lagt egen manke till, träffat en person som kan ge mig än fler möjligheter till att utveckla mitt föreläsande. Fick via radion träffa den person som blev utsedd till Årets Talare 2012 och via den kontakten så har vi träffats och det känns riktigt bra. En mycket härlig och energifull kvinna som precis som jag har en positiv släng av HSP, High Sensitive Person. Jag får om  ett par veckor möjlighet att följa med henne på en av hennes föreläsningar och bli presenterad för ett par talarforum. Ser så mycket fram emot det! Känns lite som att få en mentor på nåt härligt sätt.

Inget mysigt men ett fantastiskt privilegium!

Efter dagens föredrag så kom det fram en kvinna till mig och berättade följande:
Hon var på mammografi och när hon står där, naken på överkroppen och fastklämd i maskinen så dyker det upp en mening i hennes huvud: "Här står jag och duger!"
Hon säger den högt och sköterskan hör henne och blir så tagen och säger att kvinnan gjort hennes dag. Det hela slutar med att dom ger varandra en stor kram och kommer överens om att ta en fika ihop.
Här står jag och duger! Vilken härlig känsla att de orden också får leva vidare och fler kommer på att det verkligen stämmer.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar