20 april 2013

Allt händer när det ska

Just nu så är det väldigt ojämnt med inlägg på min blogg och det beror ju på att det händer så mycket och det kanske skulle stimulera mig att skriva men det handlar mest om vardagen. Den här vardagen som är livet som är dagarna som går.
Medea har medicinerats mot sin noskvalster och vi medicinerar henne mot vattensvans och öroninflammation. Hade aldrig hört talas om vattensvans innan vi läste oss till att det var det hon hade. Får bara se upp lite i framtiden när det gäller kyla och väta för hennes del. Förresten, vi är nog många som lider av lite vattensvans emellanåt fast då kanske mer mentalt.
Zacke har nåt jox runt ena ögat men det ser ut att bli bättre av sig själv också. Dom har mycket glädje av varandra och visst, ibland är det jobbigt med att hela tiden behöva uppfostra, men dom är guld värda bägge två.
kompisar och "syskon"
Jag får träffa mina brorsbarn och min bror och det är också mysigt och det känns framför allt bra att få till en egen relation med dom. Ibland känns det lite tungt att mamma, min bror och jag bor på så skilda håll men det är vad det är och vi gör det bästa vi kan av situationen.

På jobbfronten händer det många spännande saker. Jag kommer förhoppningsvis att ge mig in i en helt ny bransch, har ett avslutande möte nästa vecka. Ny och ny förresten, har "hängt" där i 10-12 år så jag känner ju till den och nu så ska den utvecklas. Riktigt kul!

Jag har också fått tillfälle att träffa den kvinnan som fick årets stora Talarpris 2012 och var på en av hennes föreläsningar i torsdags och fick göra ett litet inhopp med att sjunga med de 120 personerna. Den satt som en smäck och nu hoppas vi att det ger utdelning och att vi kan börja samarbetet.
Lagen om attraktion gör verkligen sitt och allt händer precis när det ska.

Jag planerar också för en av min livs konserter och det är nu planerat till den 11 november. Har fått svar ifrån ett par i gänget som jag önskar medverkan och så får vi se hur vi ska lägga upp det hela.
Det är underbart att få genomföra mina drömmar och jag gör det med ojämna mellanrum. Den 11 november blir ännu en.
Och så blir det sommarkonserter och till det en liten inspelning förhoppningsvis. Ett par sånger kommer vi allt att spela in, jag och min pianist Fredrik.

Nationaldagen är på intågande och jag har återigen fått förtroendet att vara general för den dagen, radion ger mig flera härliga dagar på redaktionen och jag ska få sjunga på Allsång i Gränna Hamn i sommar. Det finns dessutom massor av andra roliga saker som väntar så jag är bara tacksam i det som är mitt och vårt liv just nu. I skrivande stund så inser jag att det finns hur mycket som helst att berätta om i jobbväg men jag avstår och fyller istället på min almanacka på min hemsida.

Undrar om vädret står oss bi i Gränna i år? 
Min man är fantastisk på alla sätt och ställer upp med att ta hand om hus, hem och hundar så att jag kan jobba på. Det är en så befriande känsla att veta att det är ok att jag jobbar och att slippa höra gliringar om både det ena och det andra. Det gör också att jag helt kan låta LoA jobba på alla plan och jag blir bättre och bättre på att lita på min magkänsla och gå för den.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar